onsdag 29. juli 2009

Kathrineholm er ikke Kristinehamn!

Jo, vi var jo i stockholm i ferien vår som jeg skrev tidligere. Innmari fin og koselig by!

Vi var på vei hjemover med tog, skulle gå av i Krisitnehamn og ta buss videre derifra til Oslo. Jeg sitter og dupper litt, Bjørn Vegard leser avisa. Plutselig vekker han meg og vi forter oss av toget og begynner å lete etter bussen som skal stå der ute et sted.... men der var ingen buss! Etter litt finner vi jo ut at vi har gått av i Kathrineholm i stedet for Kristinehamn!
Jeg kan banne på at de navnene høres rimelig likt ut på svensk...

Men hvordan komme seg videre og hjem!? Fant ut at det ikke gikk noe "neste tog" den dagen vi kunne hoppe på heller, selvfølgelig.
Det ender med at vi kjøper nye togbilletter, til Gøteborg.
Vi vet jo at det finnes muligheter for å komme seg fra Gøteborg til Oslo i hvert fall. Etter litt undersøking finner vi ut at vi kan faktisk rekke en buss fra Gøteborg til Oslo samme kveld hvis toget er i rute (noe den i grunn ikke helt var). Et liiiiite håp!
Da vi kommer frem greier vi å finne bussen i tide, Herlig! ELLER? Det viser seg hæren fløtte meg at bussen er FULL så vi får ikke være med!

Enden på visa er at vi etter 3 døgn med gåing (og jeg 6.mnd gravid og sliten) i Stockholm må gå hele Gøteborg rundt også for å finne et ledig hotellrom, det var fotballcup der den helga såklart! Vi finner til slutt et hotellrom og bestiller bussbilletter til neste dag. Det ble en litt lengre og dyrere tur enn planlagt, og jeg var nok ikke den morsomste å drasse rundt på, men dagen etter kunne også jeg le av det hele :)

Ingen kommentarer: